Назва команди:
Правова майстерня
Учасники команди:
1) Сергій Кучерук
Стать: Чоловіча. День народження: 18 Квітня, 1984
2) Віталій Охріменко
Стать: Чоловіча. День народження: 11 Серпня, 1989
3) Катерина Середенко
Стать: Жіноча. День народження: 13 Листопада, 1994
4) Ірина Чайка
Стать: Жіноча. День народження: 11 Квітня, 1994
5) Дар'я Ковальчук
Стать: Жіноча. День народження: 3 Липня, 1996
Регіон: Київ
Коротка назва інновації: Безпечна школа
Тип інновації: Інновація для прав людини
Тематика: права людини з фокусом на вразливі групи
Короткий опис:
Впровадження комплексної моделі підвищення спроможності навчального закладу запобігати та протидіяти булінгу через залучення учнівського самоврядування, учнів та вчителів до створення та впровадження інструментів розбудови безпечного навчального середовища
Повний опис:
Результати досліджень:
· За результатами дослідження, проведеного UNICEF у 2017 році, 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу (цькування) впродовж останніх трьох місяців, а 24% дітей стали жертвами цього явища.
· За даними опитування HBSC 2018 року, серед дітей віком від 10 до 17 років 35% опитаних упродовж останніх двох місяців брали участь в ображенні/приниженні або знущанні з інших, 37,9 % були жертвами образ, знущань та принижень інших підлітків.
· Результати опитування U-Report відбивають найрозповсюдженіші причини булінгу (цькування): ігнорування дорослими булінгу (цькування) (39%) та особливості характеру певних дітей (26%).
Мета проекту:
Метою даного проекту є створення та впровадження на базі однієї із шкіл м. Києва комплексної моделі підвищення спроможності навчального закладу запобігати та протидіяти булінгу шляхом інституційного розвитку учнівського самоврядування, розвитку вмінь та навичок педагогічного персоналу, а також залучення до процесу організації навчання та позашкільного дозвілля широкого кола активних учнів та їх батьків, що сприятиме створенню безпечного середовища в школі, мінімізації проявів булінгу та підвищенню соціальної активності та відповідальності учнівської молоді, здатної в майбутньому відстоювати свою активну соціальну позицію на право жити в безпечній громаді.
Завданнями проекту є:
· розробка стратегії запобігання та протидії булінгу, а також поліпшення безпеки навчального середовища в цілому (далі – Стратегія);
· інституційний розвиток учнівського самоврядування та підвищення їх спроможності самостійно визначати цілі та завдання, керувати своєю суспільно корисною діяльністю;
· розвиток м'яких навичок представників учнівського самоврядування, зокрема вміння переконувати та залучати прихильників, емпатії, емоційного інтелекту, налагодження міжособистісних взаємин між учнями;
· розвиток умінь та навичок педагогічного персоналу: здійснювати підтримку ефективної діяльності самоврядної організації; змінювати середовище та управляти і розуміти причини його змін; виявляти та попереджати виникнення конфліктних ситуацій серед учнів та якісно реагувати на такі випадки без шкоди жодній стороні конфлікту;
· підвищення правової обізнаності вчителів, учнів та їх батьків;
· запровадження ІТ рішень для діджиталізації Стратегії.
План реалізації проекту:
1. Проведення відкритого конкурсу серед шкіл м. Києва з відбору 1-ї пілотної школи, на базі якої відбуватиметься реалізація проекту за підтримки департаменту освіти і науки виконавчого органу КМДА та районних управлінь освіти м. Києва.
2. Проведення правопросвітницького заходу на тему «Профілактики та протидії булінгу».
3. Перегляд правопросвітницького фільму на тему булінгу в шкільному середовищі за підтримки Docudays UA.
4. Проведення соціологічного дослідження в шкільному середовищі серед учнів, представників учнівського самоврядування, вчителів та батьків щодо рівня обізнаності у сфері запобігання та протидії булінгу, рівня поширеності явища булінгу, наявних формальних та неформальних шляхів вирішення проблем булінгу, досвіду їх застосування, оцінки рівня безпечності учнівського середовища та виявлення навчальних потреб за підтримки консультантів КМІСу. (Дослідження буде проводитися на початку та наприкінці реалізації проекту. Початкове дослідження складатиметься з кількісного та якісного соціологічного дослідження. Результати якісного компоненту дослідження: фокус-групи, інтерв'ю, будуть використані для підготовки майбутніх заходів проекту. Підсумкове дослідження буде зосереджене на кількісному компоненті і його результати будуть використані для порівняння з показниками початкового дослідження, зокрема визначення успішності запропонованої моделі програми для впровадження в інших навчальних закладах).
5. Проведення стратегічної сесії з розробки Стратегії із залученням учнівського самоврядування, небайдужих учнів, психологів-методистів, психологів, соціальних педагогів та вчителів.
6. Створення робочої групи та написання Стратегії;
7. Проведення тренінгу з розвитку тренінгових навичок для вчителів, психологів-методистів та соціальних педагогів.
8. Розробка програми розвитку м’яких навичок для учнів, зокрема, соціальних навичок, емпатії, емоційного інтелекту, командної роботи, налагодження міжособистісних взаємин між учнями та інших потреб, виявлених на попередніх етапах.
9. Командотворення для учасників учнівського самоврядування та активних учнів, які долучилися до формування та впровадження Стратегії.
10. Фасилітаційна сесія з розробки технічного завдання для ІТ-платформи з впровадження Стратегії - реалізація Стратегії через смартфон.
11. Створення робочої групи та написання технічного завдання для ІТ-платформи з впровадження Стратегії - реалізація Стратегії через смартфон за участі експертів з Legal Hackers.
12. Проведення спільно з Legal Hackers конкурсу стартапів з розробки ІТ рішення відповідно до підготовленого технічного завдання та його розробка в рамках ¼ бюджету, виділеного на реалізацію даного проекту.
13. Тренінг для представників учнівського самоврядування щодо розвитку партнерств та налаголження взаємодії з ОМС та іншими зацікавленими сторонами.
14. Реалізація учнівським самоврядуванням із залученням інших зацікавлених сторін із шкільного середовища заходів, передбачених Стратегією протягом 3-х місяців за менторства команди «Правова майстерня».
15. Підсумкове кількісне соціологічне дослідження в шкільному середовищі серед учнів, представників учнівського самоврядування, вчителів та батьків щодо рівня обізнаності у сфері запобігання та протидії булінгу, рівня поширеності явища булінгу, досвіду застосування формальних та неформальних шляхів вирішення проблем булінгу, оцінки рівня безпечності учнівського середовища.
16. Презентація результатів реалізації даного проекту на прикладі пілотної школи та презентація робочого прототипу IT-продукту.
Результати/продукти реалізації проекту:
· відібрана, за результатами конкурсу, пілотна школа;
· 1 правопросвітницький захід/не менше 100 учасників;
· 1 захід з перегляду правопросвітницького відео/не менше 30 учасників;
· 2 соціологічні дослідження/ не менше 300 опитаних в кожному;
· 2 фасилітована сесії/ не менше 16 учасників в кожній;
· розроблено проект Стратегії;
· проведено один тренінг для тренерів (ТоТ)/ не менше 12 учасників;
· розроблена програма розвитку м’яких навичок для учнів;
· 1 захід з командотворення/ не менше 25 учасників;
· розроблено ТЗ для ІТ-рішення;
· відібрана, за результатами конкурсу, стартап-команда;
· 1 тренінг для представників учнівського самоврядування/ не менше 16 учасників;
· охоплено не менше 10% учнів та 30% вчителів в перші 3 місяці реалізації проекту;
· робочий прототип IT-рішення.
Вплив від реалізації проекту:
· підвищення рівня обізнаності у сфері запобігання та протидії булінгу;
· зменшення рівня поширеності явища булінгу;
· збільшення рівня оцінки безпечності учнівського середовища.
Інновації в рамках проекту:
· гнучкість моделі у відповідності до унікальних потреб шкільного середовища та можливість її поширення;
· впровадження непрямих інструментів впливу на
· зміну шкільного середовища: розвиток м’яких навичок, відновні підходи до
· вирішення конфліктів, розвиток соціального капіталу;
· сталість проекту через інституційну пам'ять;
· реалізації Стратегія через діджіталізацію - реалізація Стратегії через смартфон;
· посилення інституційної спроможності учнівського самоврядування через реалізацію амбітного проекту.
Презентація:Перейти до презентації
Контактна особа: Сергій Кучерук